1 דקות קריאה
05 Dec
05Dec

בס"ד

 שלום לכולם! אנו נתחיל סדרה כתובה על הכרת חלקי המחשב, ושימוש בסיסי בחלקים אלה.

 בחלק זה נדבר על לוח האם (Mother Board).

 כאשר קונים מחשב חדש, ורוצים להרכיב אותו לבד, חלק זה צריך לקבל הכי הרבה תשומת לב. כי הוא קובע את שאר החלקים בכלל, ואת הפיצ'רים שנרצה בפרט.

 על שאר החלקים (מעבד, RAM וכו') נדבר בסדרת הפוסטים הבאים, אך כן אציין ואומר שצריך לבדוק איזה מעבד או איזה RAM מתאים ללוח האם הנבחר (נדגים לעומק בפוסטים על כל חלק וחלק).

 צריך לקחת בחשבון שלוח האם הוא רכיב זול יחסית במחשב, והוא, כנאמר, זה שיחליט על שאר רכיביו.

 אז אני חושב שהשאלה הראשונה שכדאי שתשאלו את עצמכם: מה אני רוצה בלוח האם? הרבה  כניסות USB? HDMI? WIFI? זאת כמובן במסגרת התקציב. לוח האם עונה על השאלות הללו, אך כדאי תמיד לדעת שיש אפשרות הרחבה.

 בשוק המחשבים, יש 2 סוגי לוחות אם עיקריים: תומכי מעבד AMD, ותומכי מעבד intel. אישית, אין לי ניסיון עם AMD. כך שלא אתן המלצה על משהו שאני לא מכיר, אך כן אומר שמרבית המשתמשים משתמשים במעבד intel. לכן, בחיפוש נשתדל לחפש מעבד תומך intel.

 ניקח לדוגמה את הלוח אם הבא: https://www.asus.com/motherboards-components/motherboards/prime/prime-b760m-k-d4/ ASUS Prime B760M-K D4 Intel LGA1700 B760 DDR4 לוח האם נראה כך:


 ניתקל עוד הרבה בתמונה הזאת... כבר לפי השם DDR4 אני מבין איזה RAM אני צריך... 😉

 נעבור על חלקי הלוח:


כחול: הקפנו 2 רכיבים: UEFI (או בשם המוכר יותר BIOS), וסוללה. תפקיד ה UEFI הוא לומר למחשב בעצם מי תופס פיקוד על המשך הפעולה (ספוילר: במערכות ההפעלה, כחלק מההתקנה הוא מתקין תוכנה קטנה שאומר ל UEFI כבר לבד שצריך מהכונן קשיח), תפקיד נוסף של ה UEFI הוא קלט/פלט של רכיבי המחשב. לידו מוקפת הסוללה, שתפקידה לשמור על הגדרות ה UEFI.

על שאר החלקים אנו נעבור בהרחבה בפוסטים נפרדים, אך לפני שניפרד, נעבור בזריזות על שאר החלקים: 

אדום: מעבד.

תכלת: slot (תושבת) של כרטיס זיכרון RAM.

ירוק: כוננים קשיחים. 

צהוב: ספק כוח. 

סגול: כרטיסי הרחבה (PCI/PCI-E). 

חום: חיבורים למארז.


שימו לב שיש חורים על הלוח עם סימונים של כוכב (מסומן בחץ), בד"כ לכאן מתחברים עם המארז. 

לפני סיום, כדי שנוכל לבחור את ספק הכוח הנכון ביותר עבורנו, בסוף כל פוסט אבקש לרשום את כמות המתח (וואט) שצורך כל רכיב, זאת כדי להתאים נכון את ספק הכוח. מוזמנים לחפש לכם לוח שיתאים לכם, חיפוש בגוגל ואתר היצרן של הלוח, יראה כמה מתח צורך הלוח, רשמו אותו ושמרו לקראת הרכבת המחשב. 

עוד מילה קטנה לסיום: אם אתם מרכיבים מחשב מאפס ועוקבים אחרי סדרת הפוסטים הללו, אז... רגע! אל תכניסו עדיין את המחשב למארז! תחכו איתי עוד 2 פוסטים, כדי שנוכל לעבוד עם מרווח ולא עם צפיפות 😊

 מחכה לכם!

אם אהבתם את הפוסט, מוזמנים לשתף אותו לחבריכם! להערות/ הארות/ דברים שתרצו שאכתוב עליהם, ניתן להשאיר הודעה 😊

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.